Overheid in Gelderland

Gemeente Aalten (Gelderland)

Pagina 2 van 3 (30 resultaten)

Dhr. Bert Mateman

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 6
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 3 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Bert Mateman (CDA) 232 voorkeurstemmen.

Dhr. Henk Meerdink

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter HenkMeerdinkVolksvertegenwoordiging
Politiek leider HenkMeerdinkVolksvertegenwoordiging
Lijsttrekker HenkMeerdinkVolksvertegenwoordiging (2014)
Oppositie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: maart 1978 (40 jaar, 5 maanden in dienst)
Toelichting: Nestor van de gemeenteraad.Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Henk Meerdink (Henk Meerdink Volksvertegenwoordiging) 818 voorkeurstemmen. Henk Meerdink heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010 573 voorkeurstemmen.

Tot december 2013 was Henk Meerdink lid van het CDA. In december 2013 richt Henk Meerdink HenkMeerdinkVolksvertegenwoordiging op. Henk Meerdink was 36 jaar gemeenteraadslid van het CDA in Aalten.

Dhr. Gerbert Navis

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2010 (8 jaar, 4 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Gerbert Navis (VVD) 32 voorkeurstemmen. Gerbert Navis heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010 56 voorkeurstemmen.

Dhr. Jan Nobel

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: juni 2008 (10 jaar, 1 maand in dienst)
Portefeuille: BedrijfsvoeringToelichting: Jan Nobel is gemeentesecretaris en algemeen directeur van de gemeente Aalten.

De gemeentesecretaris is de eerste adviseur van het college van Burgemeester en Wethouders in Aalten. Ook is Jan Nobel algemeen directeur van de ambtelijke organisatie. Het college van Burgemeester en Wethouders worden in hun dagelijks werk bijgestaan en geadviseerd door deze overheidsbestuurder. De gemeentesecretaris is het hoofd van de ambtelijke organisatie.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Jan Nobel was eerst interim-directeur.

Mevr. Ingrid Oonk

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: november 2007 (10 jaar, 8 maanden in dienst)
Portefeuille: Cultuur, Recreatie / ToerismeWerkzaamheden bij de Overheid:
Ingrid Oonk is beleidsmedewerker Cultureel Erfgoed en Toerisme bij de gemeente Aalten.
Aanverwant:2006 - 2008Mevr. Ingrid Oonk, Hoofdafdeling, gemeente Bronckhorst

Dhr. Johan Pennings

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter Christenunie
Lijsttrekker Christenunie (2010, 2014, 2018)
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: maart 2006 (12 jaar, 4 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Johan Pennings 629 voorkeurstemmen. Johan Pennings heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010 623 voorkeurstemmen.

Van 1998 tot 2002 was Johan Pennings eerder gemeenteraadslid.
        
Gemeenteraadslid Johan Pennings is fractievoorzitter namens de ChristenUnie in de gemeenteraad van Aalten.

Mevr. Margret Rensink-Althof

Functie: RaadslidPolitiek: GemeenteBelangen
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 3 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Margret Rensink-Althof (GemeenteBelangen) 261 voorkeurstemmen.

Dhr. Henk Rijks

Functie: RaadslidPolitiek: GemeenteBelangen
Aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2018 (3 maanden in dienst)

Dhr. Raimond Smit

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Aantal zetels: 6
In dienst sinds: maart 2018 (3 maanden in dienst)

Dhr. Anton Stapelkamp

Functie: BurgemeesterPolitiek: ChristenUnieIn dienst sinds: december 2017 (7 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, P&O, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Vergunningen, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Burgemeester Anton Stapelkamp heeft in zijn portefeuille: Klant Contact Centrum, Communicatie / Voorlichting, Verkiezingen, Burgerlijke stand, Reisdocument / rijbewijs / VOG, Basisregistratie personen (BRP), Gevonden en verloren voorwerpen, Lijkbezorging, Koninklijke Onderscheidingen, Bestuursondersteuning, Bestuurlijke samenwerking, Personeel, organisatie en juridische zaken, Rampenbestrijding, openbare orde en veiligheid, APV- en evenementenvergunningen, Overlastsituaties, Huisvesting organisatie & Handhaving.

Bestuursperiode 2017-2018
Burgemeester Anton Stapelkamp heeft in zijn portefeuille: Klant Contact Centrum, Communicatie / Voorlichting, Verkiezingen, Burgerlijke stand, Reisdocument / rijbewijs / VOG, Basisregistratie personen (BRP), Gevonden en verloren voorwerpen, Lijkbezorging, Koninklijke Onderscheidingen, Bestuursondersteuning, Bestuurlijke samenwerking, Personeel, organisatie en juridische zaken, Rampenbestrijding, openbare orde en veiligheid, APV- en evenementenvergunningen, Overlastsituaties, Huisvesting organisatie en Handhaving.