Overheid in Gelderland

Gemeente Oost Gelre (Gelderland)

Pagina 1 van 4 (34 resultaten)

Mevr. Annette Bronsvoort

Functie: BurgemeesterPolitiek: PvdA
Coalitie
In dienst sinds: april 2014 (3 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Annette Bronsvoort (PvdA) heeft in haar portefeuille: brandweer, openbare orde en veiligheid, politie, externe betrekkingen, communicatie, integrale handhaving/handhavingsbeleid en de Regio Achterhoek.

De burgemeester is voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en tevens van de gemeenteraad. Een belangrijk verschil is, dat de burgemeester bij vergaderingen van de raad geen stemrecht heeft en bij vergaderingen van het college van burgemeester en wethouders wel. In het college heeft de burgemeester, net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft de burgemeester een aantal eigen taken in de hoedanigheid van burgemeester. Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat de burgemeester aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. De burgemeester stelt jaarlijks een verslag op (burgerjaarverslag) over de kwaliteit van het bestuur en de relatie met de burgers.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Annette Bronsvoort is bestuurslid bij Regio Achterhoek.

Mevr. Mirjam Peters

Functie: Communicatieadviseur / perswoordvoerderIn dienst sinds: januari 2000 (17 jaar, 10 maanden in dienst)
Portefeuille: Communicatie / PR / (city-)marketing / RepresentatieWerkzaamheden bij de Overheid:
Vanaf 1993 vervult Mirjam Peters diverse functies bij de gemeente Oost-Gelre.

Mevr. Marjan Nekkers

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: mei 2015 (2 jaar, 6 maanden in dienst)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: De gemeentesecretaris is algemeen directeur van de ambtelijke organisatie en de eerste adviseur van de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders. Daarnaast geeft Marjan Nekkers als gemeentesecretaris leiding aan de ambtenaren en is eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de gemeentelijke organisatie in Oost-Gelre.

Dhr. John Vinke

Functie: GriffierIn dienst sinds: mei 2003 (14 jaar, 6 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:
Raadsgriffier gemeenteraad Oost Gelre.

Mevr. Henny Luggenhorst

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: januari 2011 (6 jaar, 10 maanden in dienst)
Portefeuille: P&OToelichting: Hoofd Human Resources, gemeente Oost Gelre.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2011 tot 2015 is Henny Luggenhorst is hoofd accomodaties. 

Dhr. Arjan Klein Nibbelink

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: april 2010 (7 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, BurgerzakenToelichting: Hoofd Publiek & Bestuur, gemeente Oost Gelre.Werkzaamheden bij de Overheid:
2009 - 2010
Hoofd Bestuur & Beleid, gemeente Oost Gere.
Aanverwant:2000 - 2002Dhr. Arjan Klein Nibbelink, Wethouder, CDA, gemeente Zaanstad

Dhr. Harry Verheij

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: april 2010 (7 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Welzijn, Onderwijs, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Afdelingshoofd Onderwijs, Welzijn & Zorg, gemeente Oost Gelre.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2005 tot 2010 is Harry Verheij afdelingshoofd Bouwen en Wonen.

Dhr. Richard van Halen

Functie: ManagerIn dienst sinds: september 2011 (6 jaar, 2 maanden in dienst)
Portefeuille: Landelijk gebied / Water / NatuurToelichting: Manager Omgeving.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2014 tot 2016 is Richard van Halen programmamanager van de 3 D's.
Van 2011 tot 2016 is Richard van Halen projectleider Lean Management bij de gemeente Oost Gelre.

Dhr. Theo Krabben

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 7
In dienst sinds: maart 2014 (3 jaar, 7 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Theo Krabben (CDA) 355 voorkeurstemmen.

Dhr. Alfred Wopereis

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Oppositie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: februari 2016 (1 jaar, 9 maanden in dienst)